پست موقت:(

بماند که چقدر فحش خوردم.از دوست آشنا خانواده ! نظرم رو بیان کردم و گفتم عصبانیم و ناراحتم از این اتفاق! از اتفاقات آبان ماه هم عصبانی و ناراحتم !نمیدونم چرا مردم ما میخوان دسته دسته باشن!فکر میکنن اگر کسی طرف اعتراضات رو بگیره یعنی با آمریکا همراهه و اگر طرف سردار رو بگیره یعنی با مشکلات کشور هیچ مشکلی نداره ! 
عصبانی و ناراحتم ! چون فهمیدم این همه درخواست آزادی بیان کشکه! الکی میگن ما در این کشور آزادی بیان نداریم! مشکل سیاست های غلط نیست! مشکل خودمونیم !اگر ما مردم رو بذارن توی یه کره ی دیگه خودمون به جون همدیگه میوفتیم و تیکه پاره میکنیم هم رو ! 
خودمون به خودمون آزادی بیان نمیدیم و با چنگ و دندان میوفتیم به جون همدیگه ! برامون مهم نیست دوست هم آشنای هم و یا حتی خانواده ی هم هستیم ! رحم نمیکنیم تا همه رو با خودمون هم عقیده کنیم ! چه چپ باشیم چه راست باشیم و چه خنثی! 
در مورد اتفاقات اخیر فقط سکوت میکنم و سکوت میکنم و سکوت! 
و هر کس که خواست بحثی رو با من شروع کنه ارجاعش میدم به بخشی از مناجات دکتر شریعتی!

#بخشی_از_مناجات_دکتر_شریعتی
خدایا !عقیده‌ی مرا از دست عقده‌ام مصون دار
خدایا ! به من قدرت تحمل عقیده‌ی مخالف را ارزانی کن!
خدایا !مرا همواره آگاه و هوشیار دار، تاپیش از شناختن درست و کامل کسی یا فکری درباره آن قضاوت نکنم
خدایا ! خودخواهی را چندان در من بکش ، یا چندان برکش تا خودخواهی دیگران را احساس نکنم و از آن در رنج نباشم
خدایا !مرا در ایمان "اطاعت مطلق " بخش !تا در جهان "عصیان مطلق" باشم
خدایا !یاری‌ام ده تا شهرت ، منی را که "می‌خواهم باشم "  قربانی منی که "می‌خواهند باشم"  نکند
خدایا !به من "تقوای ستیز" بیاموز تا در انبوه مسئولیت نلغزم و از "تقوای پرهیز" مصونم دار تا در خلوت عزلت نپوسم.
خدایا !مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان اضطراب‌های بزرگ ، غم‌های ارجمند و حیرت‌های عظیم را به روحم عطا کن  لذت‌ها را به بندگان  حقیرت  بخش  و دردهای عزیز برجانم ریز
خدایا ! مرا از چهار زندان بزرگ انسان: طبیعت، تاریخ، جامعه و خویشتن رها کن تا آنچنان که تو، ای آفریدگار من، مرا  آفریده‌ای خود آفریدگار خود باشم و نه خود را با محیط ، که محیط را با خود ، تطبیق دهم
خدایا !این آیه را که بر زبان داستایوسکی رانده‌ای بر دل‌های روشنفکران فرود آر که :
” اگر خدا نباشد ؛ همه چیز مجاز است"
جهان فاقد معنی و زندگی فاقد هدف؛ پوچ است و انسان فاقد معنی؛ فاقد مسئولیت نیز هست
خدایا !به هر که دوست میداری بیاموز که؛
عشق از زندگی کردن بهتر است ،
 و به هر که دوست‌تر می‌داری بچشان که
دوست داشتن از عشق  برتر 
خدایا !به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش، فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت و دوست داشتن بی آنکه دوست بدارند را روزی کن
خدایا ! به سارتر بگو که اگر ملاک خیر را هم خود من آنچنان که می‌خواهم .می‌سازم  پس "نیت خیر" که او ملاک اخلاق می‌گیرد  چیست ؟!
خدایا !به ماتریالیست‌ها بگو که انسان درختی که ناخودآگاه در طبیعت ، تاریخ و جامعه می‌روید نیست...!

پ.ن : اگر کسی کامل این دعا رو داره برام بفرسته ! خیلی گشتم ولی توی سایت ها تیکه تیکه بود!
۱ نظر
آلاء ..
۱۸ دی ۰۹:۵۸

چمران مرد عشق

سلیمانی هم مرد عشق

این دو تا عارف اسطوره منن

پاسخ :

من هم ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منو
درباره من
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان