سلف کنترل ^-^

مدتیه یه دفترچه برداشتم و موقع درس خوندن هر فکری به ذهنم میرسه یادداشت میکنم.اوایل غیر قابل باور بود برام! اما هرروز حدودا پنج شیش صفحه با خط ریز رو اشغال میکرد.  حالا به اینکه الان صفحات کمتری استفاده میشه و نتیجه داده کار ندارم. اینکه تو دفترچه نوشتم و چنین مجموعه ای رو نگهداشتم خیلی به کمک اماومد امروز .

امروز نشستم و یه دور خوندمش دیدم چقدررررر بدردبخوره!

فهمیدم معمولا چه چیز های و چه ساعتی و حین خوندن چه درسی ذهنم رو مشغول میکنه! یا اینکه معمولا حین درس به چه آدمایی فکر میکنم!

همهرو روی یه صفحه جداگانه یادداشت کردم و از فردا قراره روند پیشگیری از تفکر روپیش بگیرم !

تازه با تحلیل برنامه هفتگیم حتی تونستم یه صفحه بنویسم که معمولا چه ساعاتی حواسم پرته، بیشتر وقت تلف میکنم یا تلفنی حرف میزنم واینا. 

و کاملا دیدم که تمام اینا شبیه عادات روزانمه! انگاری ذهنم عادت کرده مثلا سرفلان درس یا فلان ساعت به فلان موضوع یا شخص خاص فکر کنه! یا مثلا عادت کردم که ساعت 12 تا 1 ظهر رو تلف کنم(درصورتی که 1 تا 2 اینجوری نیست) 

خلاصه اینکه بهتر خودم رو شناختم و بیشتر میتونم خودم رو کنترل کنم♡

+ "ح" مربی رقصمون پریروز متوجه میشه یه فیبروم 18 سانتی تو رحمش داره.درواقع نصفش تو نصفش بیرون رحم.خداروشکر که با عمل حل میشه اما عملش سنگینه و ممکنه رحمش هم  اگه خونریزی کنه بردارن. خلاصه اینکه بنده خدا انقدرررر امروز استرس داشت که نگم. هر چه سریعتر باید عمل کنه و شاید یکی دوماه نباشه. امروز میگفت من مدت هاست که درد شدید کمر دارم.منو نبینید میام اینجا همش میرقصم و ورزش میکنم . از غیرتمه میام ! وگرنه من شبا حتی از درد خوابم نمیبره.

اینو گفتم که بگم "ح" هم به زن های قدرتمند ذهنم اضافه شد. برای کارش برای علاقه ش چنان غیرتی داره که میاد و به بهترین شکل انجام میده و میره. همیشه آنچنان از ته وجودش میرقصه که حتی اون لحظه به ذهنت نمیرسه داره با کمردرد شکنجه میشه !

چه واژه قشنگی استفاده کرد برای بیان خودش!غیرت!

من هم باید غیرت داشته باشم !

۳ نظر
//][//-/ ..
۰۹ مهر ۰۶:۴۶

جالب بود این ایده‌ت. چون منم وسط کارم وقتی ذهنم درگیر سوالی میشه ( چرا جای نیش پیشه میخاره؟)، کاری به ذهنم میرسه (باید پول پارکینگ را بپردازم) یا کسی به یادم میاد (دیر شده به کوثر زنگ نزدم) روی کاغذ می‌نویسم که بعدا بهشان برسم. دو سه باری که انجامش دادم واقعا روی تمرکزم تاثیر مثبت داشت. الان که تو گفتی بیشتر باور کردم که این روش واقعا جواب میده :)

پاسخ :

وای دقیقا منم خاطرات دوران جنینی م هم یادم میاد وسط درس! یا مثلا آیا اهرام ثلاثه به کمک فرازمینی ها درست شده یا نه :0
ولی وقتی آدم مینویسه افکارشو انگار از ذهن خارج میشن و میان رم کاغذ جا خوش میکنن..
:)
فاطمه م_
۰۹ مهر ۰۷:۵۴

چه کار جالبی کردی! منم چند وقت این تو ذهنم بود ولی عملیش نکردم هیچ وقت. باید امتحان کنم چون منم خیلی ذهنم اینور اونور میره موقع کار و درس.

 

ایشالا عمل مربیتم به سلامت پیش بره♥️

پاسخ :

حتما امتحان کن فاطمه جون
عالیه :)
ممنونم ♥️
هیوا جعفری
۰۹ مهر ۰۹:۱۸

چه تعریف قشنگی از غیرت، تعهد و مسئولیت پذیری و تا آخر انجام دادن یه کار :) 

چه کار بامزه ای کردی امیدوارم موفق باشی :)

پاسخ :

مرسی هیوا جانم :) تو هم همین طور:)
منو
درباره من
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان