در راستای وضع این روزا...

تازه راجع به تجمع چند روز پیش تو دانشگاه تهران خوندم. من چیزی از سیاست و راست گرا و چپ گرا و فلان بیسار سرم نمیشه و مطالعه ای نداشتم.

اما اگر واقعا هدف این تجمع اعتراض به حجاب اجباری بوده باشه حرف من اینه:

از نظر من ( بدون تحمیل به دیگران) حجاب اجباری هیچ فرقی با برهنگی نمی کنه. من هیچ کدومشون رو قبول ندارم.

حتی اگر حجاب هم آزاد بشه ، پوشش ساده ای رو انتخاب میکنم اگرچه از نظر خیلی ها بی حجابی باشه!

به نظر من آدم نه باید از اون ور بام بیوفته نه این ور بام...

حجاب اجباری هیچ فرقی با بی حجابی اجباری نمی کنه...

+ از نظر من اینکه آزادی حجاب تبدیل به چنین مشکل بزرگ و همه گیری شده ریشه در این داره انقدر اجبار در این زمینه برای خانم ها وجود داشته که اگر آزاد بشه به طرز قابل توجهی از کنترل خارج میشه ! این رو قبول دارم! هر حبسی یه انفجار عظیم در پی داره! مثل سدی که وقتی میشکنه آبی که پشتش جمع شده آزاد میشه و شهر رو ویران میکنه. آزادی حجاب الان دچار چنین مسئله ای شده...

+ دوست ندارم و نمیخوام و هیچ وقت هم نخواهم هیچ گونه اعتراضی نسبت به وضعیت اجبار حجاب در کشور داشته باشم و اگر هم جزو دانشجویان دانشگاه تهران بودم توی این اعتراضات شرکت نمی کردم. چون واقعا خودم هم نمیدونم الان تو این وضعیت آزادی حجاب به نفع مردمه یا نه ! صرفا نمی خوام فقط خودم رو آروم کنم!

+ یه چیزی که به شدت بهش اعتقاد دارم اینه : نمیشه یه نسخه رو برای همه نوشت! کشور از مردم تشکیل شده و مردم هم حق انتخاب دارن!

+ خدا دل هممون رو آروم کنه ...آمین...

۳ نظر
فاطمه م_
۲۸ ارديبهشت ۱۷:۱۶
منم از همون انفجاره و از کنترل خارج شدنش می‌ترسم...

پاسخ :

دقیقا ....
شاید اگر از سالها پیش شروع میکردن یه اموزش درست و فرهنگ رو بالا میبردن الان مشکل این نمیشد...
لاله :)
۲۸ ارديبهشت ۱۷:۳۴
****
+++چون خودت خوندی برام کافیه:)
گفتم الان یکی دیگه بیاد بخونه و ... بیاییم زیر پستت مشاجره❤❤
+++حالا بحث دانشگاهو اینارو از آلا خوندم و کاری ندارم... منِ دانشجو نشده چرا نظر بدم!

++خستع نبااشی:)))) خدا قوت :))))

پاسخ :

بحث چیز دیگریه!
مردم باید ازاد باشن هر جور که میخوان فکر و زندگی کنن!منظور بی قانونی نیست. باید یه قانونی باشه که شامل تمام دسته ها بشه!
هر کسی اعتقادی داره و به اعتقادش باید احترام گذاشته بشه
بی حجابی بی بند و باری نیست! من خودم دوستای زیادی دارم که خارج از کشور زندگی میکنن و حجاب ندارن و یا حتی دوستای خارجیم. بی بند و بار نیستن به هیچ وجه. حتی اگر یکی تو خیابون نگاه چپ بهشون بندازه پدرشو در میارن.
این رو قبول دارم که اگه اینجا حجاب ازاد شه مساوی بی بند و باری میشه. 
دلیل اصلیش هم تمام این محدودیت ها تا الان بود! و اموزش نادرست!
به بهانه حجاب و عفاف ما رو از اموزش خیلی چیزا محروم کردن! واسه ی سخت گیری های الکی! هیچ چیزی اجباری نمیشه! 
راجع به شخصیت گنجشک اعظم تو اینترنت سرچ کن و بخون که چرا بین مردم دنیا حتی از خلافکار ترین فرد سریال هم منفور تره!
درد ما اینه! حجاب چون ظاهره همه بهش بند میکنن! شاید اون باحجابی که میزنه تو سر ما و به اجبار باحجابمون میکنه هزاران گناه خودش انجام داده! چطور خودش رو انقدر پاک میبینه که ما رو مجبور کنه ؟!
مردم.. این مردمن که باید تصمیم بگیرن محیطشون چجوری باشه!
حرف من اینه .
اسلام مساوی حجاب نیست! به بی حجاب هم نمیشه گفت نامسلمون! 
لاله :)
۲۸ ارديبهشت ۱۷:۵۳
شاید اون باحجابی که میزنه تو سر ما و به اجبار باحجابمون میکنه هزاران گناه خودش انجام داده! چطور خودش رو انقدر پاک میبینه که ما رو مجبور کنه ؟!

+بااین خیلی موافقم:)

پاسخ :

راجع به اون کامنت 
دعوا چیه بابا
من اصلا تایید نمیکنم کامنت های اونجوری رو 
فقط عقایدمون رو به اشتراک گذاشتیم :)
+اگه حجاب ازاد بشه من هم نمیتونم دیگه تو این کشور بمونم :/درد مشترک :)
منو
درباره من
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان