تربیت یا شکنجه ؟

خواب بعد از ظهرم زهرمار شد و جیغ و داد های دختر همسایه که نمیشناسمش اما از صداش معلوم بود نهایتا چهارده پونزده سالش باشه خنجری بود و هست به قلبم. 

نمیدونم چیکار کرده بود و چه اتفاقی افتاده بود اما عاجزانه داد میزد و پدرش رو التماس میکرد که کتکش نزنه. صدای کتک هاش میرسید. 

دلم داشت ریش ریش میشد. میخواستم تلفن رو بردارم زنگ بزنم ۱۱۰ اما گفتم زنگ بزنم چی بگم؟ نکردم اینکارو. 

نمیدونم دختره چیکار کرده بود و حق با پدر بود یا دختر. اما هیچ گاه برای من تنبیه بدنی راه پسندیده ای به حساب نمی اومد. به نظرم کتک زدن دقیقا مفهوم همون شکنجه رو داره. چطور یه پدر میتونه اینکارو با بچش کنه ؟ 

من خودم به شخصه کم کتک نخوردم از پدرم و بدترین خاطرات زندگیمه. یادمه یه بار انقدر خون از بینیم اومد که وحشت زده بودم . حتی الان که بزرگ شدم میبینم گاهی حتی خود پدرمم از این موضوع خجالت میکشه. کاملا تغییر کرده و این رفتارش تو تربیت خواهرم مشهوده.

ای کاش پدر و مادرا بچه شون رو حتی اگر قتل کرده باشن هم کتک نزنن... دلم ریش میشه ... هعیییی...

نظر شما چیه ؟ 

۹ نظر
Mahoor :)
۱۸ شهریور ۱۷:۴۰

باهات کاملا موافقم:) 

کاش والدین و حتی خودِ ما هم اینو بفهمیم...

پاسخ :

دقیقا...
big cat
۱۸ شهریور ۱۷:۴۷

فک می کنم از کم تجربگی و نبود آموزش درست این اتفاقا میفته.

پاسخ :

درسته....
سولویگ .
۱۸ شهریور ۱۷:۵۳

اگر این‌قدر بد داشته کتک می‌خورده، و اگه بازم همین‌جوری و با همین شدت تکرار بشه، شاید بهتر باشه که زنگ بزنی به ١٢٣. مصداق کودک‌آزاریه. 

اگه می‌تونی با دختره دوست بشی و ازش بپرسی و اینا که خیلی بهتر می‌شه، شاید چیز جدی‌ای نبوده، یا نمی‌دونم... ولی اگه جدی بوده که باید پیگیری بشه. 

پاسخ :

راستش رشت نبودم و زیاد اونجا نیستیم که بخوام بشناسم در و همسایه رو. فقط تعطیلات به تعطیلات میریم.
اما آره اگر یه بار دیگه اتفاق بیوفته قطعا گزارش میدم
دختر دماغ گوجه ای :)
۱۸ شهریور ۱۸:۱۳

من بابامو خیلی دوست دارم، ولی بعضی وقتا یه چیزایی رو نمیشه از ذهن پاک کرد، مثل سیلی که به گوش راست خورد و صدایی که از گوش راست سنگیتر شنیده میشه..!

پاسخ :

درسته...میفهمم...
نباتِ خدا
۱۸ شهریور ۲۱:۳۵

سلام هیوا :) منم موافق تنبیه بدنی نیستم :)

 

پاسخ :

سلام نبات جونم خوبی ؟
دلم برات خیلی تنگ شده
کژال ...🦋
۲۱ شهریور ۲۰:۳۴

کتک زدن وحشتناکه... تاثیرات بدی میزاره...

کاش پدر مادرا متوجه بشن با تنبیه بدنی بدتر میشه ولی بهتر نه

به نظرم به جای خشونت ،حفظ آرامش و صحبت کردن در آرامش بهترین راهه...

پاسخ :

موافقم
نباتِ خدا
۲۳ شهریور ۱۰:۳۴

خوبم عزیزم، تو خوبی؟

دل منم برات تنگ شده😘❤️

 

پاسخ :

مرسی عزیزم
چه خبرا ؟
نباتِ خدا
۲۸ شهریور ۱۱:۰۲

سلامتیت :)

هیوا چقدر خوشحالم برات، که شبا با خیال راحت و پر از حس خوب میخوابی😍

پاسخ :

مرسییییی عزیزممممم
 منم کلی برات خوشحالم که اینقدر قدرتمندی
منو
درباره من
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان